Vad är speciellt med Billmate Checkout?

Vad gör Billmate Checkout annorlunda gentemot alla andra Checkout lösningar som finns? Vi har valt att lägga mycket tid på att utforma gränssnittet för att det ska kännas modernt, naturligt och leda kunden hela vägen till ett köp. Att låta kunden få en känsla av frihet samt valmöjligheter och samtidigt göra det enkelt att handla är ingen lätt utmaning. Trots detta är det exakt det vi skapat i Billmate Checkout. Allt detta samtidigt som vi vill att känslan ska vara att kunden gör upp transaktionen direkt med butiken och inte direkt med Billmate. Vi vill sätta vår kund i främsta rummet och inte oss själva. Det är just detta som gör Billmate Checkout speciell.

Utöver allt vi redan nämnt är Billmate Checkout kodat ovanpå Billmates lättanvända och stabila API och det är lätt för alla att komma igång, för alla.

Vi kommer framöver att vidareutveckla smarta och konverteringshöjande funktioner och implementera dessa i Checkouten och samtidigt hålla er uppdaterade om vad som är på gång samt när vi har planerade releaser.

Roadmap närmaste tiden

Billmate Checkout har lanserats med de nödvändigaste funktionerna som majoriteten av våra kunder och samarbetspartners har efterfrågat, något som vi kallar en MVP (Minimum Viable Product). Detta innebär att allting vi har planerat inte riktigt finns på plats, men det är bättre att lansera och få kunna förbättra tillsammans med våra viktigaste spelare, våra kunder och samarbetspartners.

I roadmapen närmaste tiden finner vi bland annat:

  • Ta emot data som redan finns lagrad i webbutiken (stöd för inloggade kunder).

  • Swish, ett nytt populärt betalsätt som vi har beslutat att implementera i Billmate Checkout.

  • Dokumentera och skapa en ny utvecklarportal (Ja, vi har faktiskt valt att lansera Billmate Checkout utan fullgod dokumentering, galet, eller hur?)

  • Blandade optimeringar i Checkouten som tiden ej räckte till inför lanseringen, men som vi redan tänkt igenom och designat.

  • Möjlighet att anpassa färger, texter etc. i Checkouten.

Allt ovanstående ska självklart kombineras av feedbacken från våra kunder och samarbetspartners. Så fort vi har återhämtat oss av releasen, svarat på alla era frågor och säkert hjälpt några av er att komma igång med Billmate Checkout, kommer vi att publicera en mer transparant roadmap som alla kommer att kunna följa.

Plattformsstöd

Billmate har alltid haft och kommer alltid att ha, en förkärlek till Open Source system. Även om vi även älskar våra partners lika mycket. Vi har däremot valt att själva underhålla och utveckla samtliga våra betalmoduler för Open Source plattformarna, med hjälp av den underbara gemenskap som byggts upp kring dessa. Detta för att vi vill ta ansvar för att våra betalmoduler fungerar optimalt samt att vi faktiskt kan hjälpa vår kunder direkt, utan att gå via en tredje part. Då Billmate består av ett mindre team har vi inte från dag ett kunnat bygga stöd för samtliga Open Source plattformar till Billmate Checkout, men det kommer. I skrivande stund finns Billmate Checkout endast till Magento, men vi har redan påbörjat utvecklingen att anpassa vår nuvarande WooCommerce modul för Billmate Checkout. Detta har vi planerat att lansera till den 1 mars, senast.

Fram till dess att vi lanserat stöd för Billmate Checkout i WooCommerce kommer vi att samla in feedback och önskemål av kunder och samarbetsparners om vilken nästa plattform det blir vi ska bygga stöd för. Vill du att din plattform ska vara nästa på tur ber vi dig att kontakta vår grymma support, där dem samlar in och sammanställer datan. Dem hjälper dig även att få uppdateringar löpande gällande just dina önskemål.

Planen är att senast 31 maj skapat stöd för Billmate Checkout i samtliga våra Open Source plattformar vi aktivt underhåller. Dessa är följande, Magento 1 & 2 (ja vi planerar även Magento 2), WooCommerce, OpenCart och PrestaShop. Övriga plattformar såsom ZenCart, osCommerce samt Shopp kommer vi att uppdatera när intresse uppstår av våra kunder och planera in i vår roadmap.

Arbetar du i en stängd plattform vill vi be dig att höra av dig till både vår grymma support (support@billmate.se) samt till din leverantör så att dem kan börja bygga stöd för Billmate Checkout även.

Har du fler frågor?

Undrar du något mer är du varmt välkommen att kontakta vår support på något av nedanstående sätt, där besvarar vi era frågor, stora som små.

Telefon: 040 - 30 35 00

KONTAKTA MIG